У 1807 французький винахідник Франсуа Ісаак де Ріваз побудував перший поршневий двигун, званий часто двигуном де Ріваза. Двигун працював на газоподібному водні, маючи елементи конструкції, що з тих пір увійшли в наступні прототипи ДВС: поршневу групу та іскрове запалювання.
Двигун внутрішнього згоряння Перший надійно працював ДВС, сконструював у 1860 році французький інженер Етьєн Ленуар. Двигун Ленуар працював на газовому паливі. Через 16 років німецький конструктор Ніколас Отто створив досконаліший 4-тактний газовий двигун.
1821, Фарадей Перший електродвигун Фарадея, 1821 р. Британський фізик-експериментатор і хімік, Майкл Фарадей, опублікував трактат "Про деякі нові електромагнітні рухи і теорію магнетизму", де описав, як змусити намагнічену стрілку безперервно обертатися навколо одного з магнітних полюсів.
До первинним відносяться ті види двигунів, які перетворюють природні енергетичні ресурси на механічну роботу. Це вітряне та водяне колесо, гирьовий механізм, теплові двигуни. Вторинні – двигуни, які перетворюють вироблену чи накопичену енергію іншими джерелами