Поршень – основна деталь насосів, компресорів і поршневих двигунів внутрішнього згоряння, що служить для перетворення енергії стиснутого газу на енергію поступального руху (У компресорах – навпаки). Для подальшого перетворення енергії в момент, що крутить, служать інші деталі КШМ – шатуни і колінчастий вал.
Поршень, який знаходиться в циліндрі, Перетворює енергію газів, що утворилися в поступально рух, тим самим приводячи в рух колінчастий вал. Циліндр і поршень приробляються в ході експлуатації автомобіля, забезпечуючи ефективність та найкращі режими роботи двигуна.
При роботі двигуна поршень в циліндрі здійснює зворотно-поступальний рух. У мертвій точці поршень зупиняється, а потім знову отримує вибухове прискорення. Так виникають сили інерції, що впливають на поршень.
1) Полегшення дозволяє двигуну працювати з вищими оборотами, це корисно для тюнінгових двигунів, наприклад компресором. А як відомо, при високих оборотах потужність зростає. 2) Двигун швидше набирає обертів, йому не потрібно витрачати енергію на розкручування важких поршнів.